2022-12-02 13:52Nyheter

Vi söker en ny talang till teamet

Nu söker vi dig som vill bli en del av vårt team och är nyfiken på att jobba med frågor om framtidens elsystem. Du har några års erfarenhet från branschen och kunskap inom elektrifiering, elnät eller e-mobility. Vi letar nu efter en ung talang som kan bidra med nytänkande idéer, tipsa gärna om tjänsten!

Vi på Power Circle arbetar med att utforska och driva framtidsfrågor för elsystemet genom att leda projekt och ta fram och förmedla kunskap om ny teknik. Denna kunskap förmedlas sedan genom rapporter, faktablad, nyheter, seminarier och konferenser. Vi är ett stöd för vårt partnernätverk samtidigt som de är en källa till kunskap och perspektiv för oss. Tillsammans leder vi omställningen!

Rollen innebär att du hjälper organisationen att utforska framtidens elsystem och den pågående elektrifieringen genom deltagande i egna och andras projekt, att skapa ny kunskap, att facilitera samtal och dialoger samt stödja våra partnerföretag med expertis. Rollen är bred och ger därför stort utrymme för egna initiativ.

Läs hela annonsen här >>

Ansvarsområden i korthet

Det som vår nya teammedlem ska bidra med är:

• Sakexpertis – Du ska bevaka och uppdatera dig om ditt sakområde, delta som expert i externa referensgrupper, kunna talara på konferenser och externa möten samt hålla kontakt med våra partnerföretag.

• Projektledning och kommunikation – Power Circle driver flera projekt och hemsidor och du kommer arbeta aktivt med att leda projekt samt att kommunicera vår kunskap i nyheter, rapporter och andra format.

Erfarenheter i korthet

Vi söker efter dig som vill vara en del av vårt arbete för framtidens hållbara energisystem. Vi tror att du som söker är ingenjör och ett krav är att du har ca 3–5 års erfarenhet från branschen. Vi ser gärna att du har arbetat med frågor som rör antingen elektrifiering, elnät eller e-mobility. Som medarbetare på Power Circle behöver du vara nyfiken på att lära dig om nya områden och fördjupa din kunskap.

Med ett litet team letar vi efter någon som är driven och kan arbeta självständigt samtidigt som hen gärna ger stöd och feedback till kollegor. Arbetet ställer krav på goda förmågor när det kommer till kommunikation och att kunna formulera sig tydligt och inspirerande. Du ska ha lätt för att knyta nya kontakter och tycka om att stå på scen och presentera ny kunskap. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att ansöka om och driva projekt, samt vana av påverkansarbete.

Ansökan

Rekryteringen sker löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan ska bestå av tre saker; ditt CV, ett kort personligt brev samt en video på max en minut där du berättar om någon ny energiteknik som du tycker är spännande. Skicka din ansökan till johanna.lakso@powercircle.org.

Ladda ner och läs annonsen i sin helhet här