2021-03-04 08:29Nyheter

Vi söker en ny junior projektledare

Med mycket som händer inom elektrifiering och framtidens elsystem ser vi på Power Circle att vi behöver stärka upp teamet med extra resurser. Vet du någon nyexaminerad eller junior projektledare som skulle passa in i vårt team? Tipsa dem om att söka vår tjänst senast den 31 mars!

Power Circle arbetar med att synliggöra elens roll för att möjliggöra hållbar utveckling. Just nu pågår stora förändringar i energisystemet när mer förnybart introduceras samtidigt som digitaliseringen möjliggör nya affärsmodeller och flera branscher fasar ut fossil energi till förmån för el. Vi på Power Circle arbetar med att ta fram kunskap om ny teknik och framtidens elsystem. Genom olika projekt utforskar vi framtidsfrågor för energibranschen. Denna kunskap förmedlas sedan genom rapporter, faktablad, nyheter, seminarier och konferenser. Vi är ett stöd för vårt partnernätverk samtidigt som de är en källa till kunskap och perspektiv för oss.

Vi letar nu efter en ny junior projektledare till vårt team. Vi har flera event, projekt och aktiviteter planerade där vi behöver fler som bidrar. Som sökande kan du vara nyexaminerad eller ha några års arbetslivserfarenhet. Vi vill hitta dig som ser möjligheterna i energiomställningen och kommer in i vår organisation med nya tankar och idéer på hur Power Circle kan bidra till dessa.

Läs hela annonsen här: https://powercircle.org/annons-junior-projektledare.pdf

Kort om tjänsten

Tjänsten är en projektanställning på ett eller två år efter överenskommelse. Vi har kontor i centrala Stockholm, men för närvarande arbetar hela teamet på distans. Våra projektledare hjälper till med olika projekt och uppgifter som är av relevans för framtidens elsystem. För att vara tankeledande krävs en bredd av perspektiv och vi strävar därför efter att öka mångfalden på vår arbetsplats.

Ansökan

I ansökan vill vi gärna veta mer om den sökandes bakgrund, erfarenheter och intresse för energiomställningen. Ansökan ska bestå av tre saker; ett CV, ett personligt brev och en film på max en minut där den sökande berättar om sig och någon teknik som hen tycker har en intressant utveckling framför sig.

Ansökan skickas till johanna.lakso@powercircle.org senast den 31 mars 2021.

Power Circle samlar den nya energibranschen kring viktiga framtidsfrågor. Tillsammans med cirka 90 partnerföretag verkar Power Circle för hållbar utveckling genom elektrifiering. Verksamheten inriktas på nätverk, kunskapsspridning och påverkan inom framtidsfrågor som smarta elnät, energilager, elektrifierade transporter och förnybar energi.